همه چیز در مورد شامپو فری سولفات + نکات طلایی

شامپو فری سولفات

داشتن موهای صاف و ابریشمی، آرزویی است که تمامی دختران و خانم ها به دنبال آن هستند. امروزه راه و روش های مختلفی برای رسیدن به این خواسته وجود دارد از جمله کراتین مو، پروتئین تراپی، بوتاکس مو و…. مهم ترین عامل برای ماندگاری بیشتر سلامت مو، مراقبت های بعد از انجام احیا و صافی مو است. فاکتور مهم در نگهداری موها، استفاده از شامپو فری سولفات است. شامپو فری سولفات چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ چرا باید از شامپوهای فری سولفات استفاده کنیم؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا برای تمامی سوال های خود پاسخی پیدا کنید.

شامپو فری سولفات چیست؟

شامپو فری سولفات چیست

اگر به برچسب روی شامپو دقت کرده باشید، قطعا نام سدیم لوریل سولفات را دیده اید. این ماده سبب ایجاد کف هنگام شستشو می شود و موها را از کثیفی ها و چربی ها پاک می کند. سولفات ها که در اکثر شامپوها وجود دارند قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند؛ بنابراین ممکن است حتی رطوبت و چربی اصلی مو و پوست سر را نیز از بین ببرند. اگرچه سولفات ها یک عامل مهم پاک کننده در شامپوها هستند اما برای همه افراد مناسب نیست و می تواند به انواع خاصی از مو آسیب برساند و سبب تحریک پوست شود.

کسانی که موهای خشک و آسیب دیده دارند یا موهای خود را رنگ کرده اند و عمل احیا و صافی انجام داده اند، باید از شامپوهای ملایم تری با نام فری سولفات استفاده کنند.

چه زمانی بهتر است از شامپو فری سولفات استفاده کنیم؟

موی وز

بسیاری از شرایط وجود دارند که سولفات می تواند اثر منفی بر آن ها بگذارد؛ بنابراین بهتر است در این زمان از شامپو فاقد سولفات استفاده کنیم. از جمله این شرایط عبارتند از:

1.      شرایط پوستی حساس

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مشکلات پوستی مانند اگزما یا روزاسه دارید، وجود سولفات در شامپو ها می تواند سبب قرمزی، خارش، خشکی و تحریک پوستتان شود و استفاده طولانی مدت تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامتی شما می گذارد. در این هنگام استفاده از شامپو فری سولفات با قدرت سایشی کم تر، می تواند کمک شایانی به سلامت پوست و موی شما کند.

2.      موی خشک و وز

استفاده از شامپوهایی که دارای سولفات هستند برای موهای خشک و وز به هیچ وجه مناسب نیست چرا که چنین مویی رطوبت خود را از دست داده و سولفات ها نیز تاثیر منفی را دو چندان خواهد کرد.

3.      موی رنگ شده

موهای رنگ شده به خصوص دکلره، موها را وز و خشک می کند و همچنین طراوت آن ها را گرفته و ظاهری کدر و مات به موها می دهد. اگرموهایتان را رنگ کرده اید و انتظار ظاهری براق و درخشان دارید، از فری سولفات ها کمک بخواهید؛ زیرا شامپوهای حاوی سولفات به دلیل قدرت بالا در پاک کنندگی می توانند منجر به پاک شدن رنگ موی شما شوند.

4.      موی احیا شده

از جمله روش های سریع و بدون دردسر برای صافی و احیا مو می توان به بوتاکس، کراتینه و پروتئین تراپی اشاره کرد. در طول انجام این فرایند یک سری مواد شیمیایی بر روی موهایتان قرار می گیرند که تنها مدت زمان محدودی می توانند از موهایتان مراقبت کنند. در این زمان موقت باید از شامپوهای فری سولفات برای شستشوی موهایتان استفاده کنید؛ زیرا سولفات ها می توانند مواد شیمیایی که روی تار موهای شما، به منظور حفاظت از آن قرار گرفته است را از بین ببرند.

مزایای استفاده از شامپو فری سولفات چیست؟

حفظ رطوبت مو

تا اینجای مطلب تا حدودی با سولفات و چرایی وجود یا عدم وجود آن در شامپوها آشنا شدیم. در ادامه به بررسی مزایای شامپو فاقد سولفات خواهیم پرداخت.

·         حفظ رطوبت و چربی مو

استفاده از شامپوهای فری سولفات جان دوباره به موهایتان می بخشد. شامپو های فاقد سولفات به حفظ رطوبت و چربی موهایتان کمک می کند و از این طریق طراوات و شادابی را برای موهایتان به ارمغان می آورد.

·         حفظ رنگ مو

شامپو های فاقد سولفات برای موهای رنگ شده مانند یک معجزه بزرگ عمل می کنند. فری سولفات ها شوینده های بسیار ملایمی هستند که رنگ موهای شما را از بین نمی برند و با شستشوی موهایتان رنگ آن ها ثابت باقی خواهند ماند.

·         ایجاد مویی صاف و خوش حالت

این محصولات به دلیل توانایی بالایی که در حفظ رطوبت دارند می توانند سبب درخشش و لطافت موهایتان شوند. استفاده از این شامپو ها در کنار ماسک فری سولفات تاثیر شگفت انگیزی بر موهایتان خواهند داشت.

·         جلوگیری از سوزش چشم

بسیار اتفاق می افتد که در طول شستشوی موها، شامپو وارد چشم شده و سوزش بسیار زیادی به همراه داشته باشد. شامپوهای فاقد سولفات به دلیل ملایم بودن به لحاظ ساختار، در صورتی که به طور اتفاقی وارد چشم شوند، سوزش بسیار کم تری نسبت به شامپو های معمولی خواهند داشت.

·         خداحافظی با حساسیت های پوستی

شامپوهای فری سولفات دارای فرمول خاصی هستند که سبب تحریک پوست سر نمی شوند و خشکی و خارش را به حداقل می رسانند. سولفات موجود در شامپوها هنگامی که افراد دچار حساسیت پوستی هستند، بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

آیا شامپو فری سولفات سبب ریزش مو می شود؟

ریزش مو

اگر هنگام استفاده مداوم از شامپو های فری سولفات احساس چربی بیش از حد در کف سر خود می کنید، باید گفت این تنها مشکل شما نیست. بسیاری از افراد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که منجر به ریزش موهایشان می شود؛ زیرا چربی کف سر سبب خارش شده که یکی از دلایل ریزش مو می باشد. ترکیبات به کار رفته در شامپو های فاقد سولفات بسیار سبک بوده به همین دلیل ممکن است گاهی چربی در پوست سر شما باقی بماند.

معمولا برای رفع این مشکل توصیه می شود که از به طور ماهانه 2 الی 3 مرتبه از شامپو های معمولی برای شستن و از بین بردن چربی های پوست سر خود، استفاده کنید.

تشخیص شامپو فری سولفات چگونه است؟

سولفات ها با نام های تجاری متفاوتی بر روی محصولات درج می شوند و وجود هر یک از آن ها نشان دهنده این است که شامپوی مورد نظر حاوی سولفات است. به طورکلی نام های زیر نشان دهنده این موضوع می باشد.

  • سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات (با نام های اختصاری SLS یا SLES)
  • پارابن
  • فتالات
  • تری اتانولامین
  • سدیم میرت سولفات
  • آمونیاک لورت سولفات

اگر هیچ کدام از نام های بالا بر روی محصول درج نشده باشد یا برچسب بدون سولفات بر روی آن خورده باشد، شامپو شما فاقد سولفات می باشد.

معرفی 3 شامپو فری سولفات

1.      شامپو فری سولفات آرگان پیکشن

شامپو فری سولفات آرگان پیکشن

شامپو فری سولفات آرگان پیکشن حاوی روغن آرگان و غنی از ویتامین E می باشد. این محصول می تواند به سلامت و شادابی موها کمک بسیاری زیادی کند. از جمله ویژگی های این محصول شامل:

  • ترمیم کننده و بازسازی کننده موهای آسیب دیده
  • آبرسان مو
  • حاوی روغن آرگان و ویتامین E
  • مناسب موهای کراتینه شده و خشک

2.      شامپو فری سولفات کراتین پیکشن

شامپو کراتین پیکشن

 

شامپو فری سولفات کراتین پیکشن سبب تثبیت رنگ و بازسازی مو می شودو  همچنین می تواند آبرسانی و رطوبت رسانی به تار های را افزایش دهد. از جمله ویژگی های این محصول شامل:

  • از بین برنده موخوره
  • دوام بیشتر رنگ مو
  • جلوگیری از گره خوردن مو
  • تقویت کننده ریشه و پیاز مو
  • آبرسان بسیار قوی
  • مناسب موهای کراتین و رنگ شده

3.   شامپو فری سولفات ماکادمیا پیکشن

شامپو فاقد سولفات ماکادمیا پیکشن

شامپو فری سولفات ماکادمیا پیکشن تغذیه و ترمیم کننده موهای خشک و آسیب دیده است که موها را نرم و درخشان می کند. روغن ماکادمیا موجود در این شامپو سبب تقویت تار های نازک مو شده و ریشه را محکم تر خواهد کرد. از جمله ویژگی های این محصول شامل:

  • آبرسان و مرطوب کننده
  • حاوی روغن ماکادمیا
  • رفع خشکی مو
  • جلوگیری از وز شدن مو
  • ترمیم کننده موهای آسیب دیده

جمع بندی پایانی

هر فردی دارای یک نوع موی متفاوتی به لحاظ جنس و ساختار می باشد که باید از محصولات مناسب خود استفاده کند. انتخاب بهترین شامپو برای موهایتان تنها با شناخت کامل از شرایط خود حاصل می شود که می توانید برای انتخاب آن، با پزشک مشورت کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی شامپو فری سولفات پرداختیم و 3 نوع از بهترین آن ها را معرفی کردیم. شما می توانید برای تهیه محصولات مراقبت پوست و مو از فروشگاه ونوسی شو دیدن کنید.

فهرست موضوعات

2 پاسخ

  1. سلام و روز بخیر
    پس با استفاده از شامپو سولفات دار کچل نمیشیم دیگه درسته؟

    1. سلام به شما کاربر گرامی
      بله با استفاده از شامپو فری سولفات چون عاری از سولفات هست هیچ گونه آسیبی به موهای سر شما وارد نمیکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *